Copywriter praca zdalna – jak przekonać klienta do współpracy?

/

Copywriter, który chce pracować zdalnie musi się sporo natrudzić, aby w ogóle mieć zlecenia. Szacuje się, że nawet 8 na 10 klientów, którzy zainteresowani są zleceniem tekstów będzie zwlekać z podjęciem ostatecznej decyzji. Od pierwszego maila od potencjalnego klienta do tego aż nawiązana będzie współpraca jest rzeczywiście długa droga.

Jak klient już się odezwie to trzeba zrobić wszystko by go nie stracić. Musimy wiedzieć, że konkurencja jest bardzo duża, dlatego warto mieć przygotowane skuteczne sposoby na przyciąganie zleceniodawców.

Pojęcie pracy zdalnej w tym przypadku to kluczowa sprawa, ponieważ oddaje zalety i wady współpracy z klientami. Wada będzie to, że kontakt ogranicza się do maili, ewentualnie rozmów telefonicznych. To jednak istotnie utrudnia relacje. Z pewnością nie będzie można po przesłaniu oferty cenowej siedzieć bezczynnie i oczekiwać, aż napisze zleceniodawca, że chce nawiązać współpracę. Jeśli nie będziemy aktywni może się okazać po kilku dniach, że klient już wybrał innego copywritera.

Copywriterze, jakiego asa możesz wyciągnąć?

Istnieje cała masa sposobów na to, by negocjować z klientem, które będzie można wykorzystać w ramach mikro działalności. Wyciągniecie z rękawa bogatego portfolio, referencje od stałych klientów, atrakcyjne ceny, szybka realizacja, obietnica korzyści – to stosują praktycznie wszyscy i nie zawsze ma to siłę do tego, by klienta zachęcić i przekonać do nawiązania współpracy.

Negocjacje biznesowe

Klienci mogą mieć dużo wątpliwości najczęściej związanych z tym, że obawiają się, że jeśli copywriter pracuje zdalnie to mimo doświadczenia nie wykona zlecenia tak jak oni będą chcieli. Możecie wysyłać wiele prac a i tak klient nie będzie przekonany czy postawić na was.

Jak niezdecydowanego klienta przekonać do współpracy?

Na pewno nie należy przesyłać darmowych próbek. W ten sposób na pewno nie zdobędzie się szacunku ani uwagi klienta. Napracujecie się, wyślecie tekst a potem klient nie odpowie. Rozwiązanie takie pewnie zna już większość copywriterów. Jeśli klient jest zainteresowany zleceniem dużej partii ale waha się z podjęciem decyzji to najlepiej zaproponować przygotowanie płatnej próbki. Wtedy będzie można przekonać go do współpracy a jednocześnie nie będzie obaw, że wykonana praca nie zostanie opłacona. Jeśli zależy Wam na zleceniu to nie czekajcie, tylko już na początku wyceny informujcie o tym, że jest możliwość przygotowania tekstu próbnego ale płatnego.

Copywriter proponując płatną próbkę z rabatem będzie mógł okazać klientom, że swoją pracę szanuje i klient też powinien ją szanować. Jednocześnie można utwierdzić w przekonani, że nie chce się go naciągnąć, bo nie sugeruje by zamawiać zlecenie dużej wartości bez próbki. W ten sposób można mówić o tym, że to rozwiązanie jest korzystne i dla zlecającego i dla copywritera.

W takiej sytuacji copywriter nie napracuje się na darmo, będzie mógł pokazać klientowi, że sprosta oczekiwaniom nie ma ryzyka darmowej pracy i jednocześnie tego, że w tym czasie koło nosa przechodzą płatne zlecenia.